lørdag 17. mars 2012

Vår historie.

Jeg tenkte jeg kanskje skulle fortelle hele historien vår her.
På denne måten kan dere som leser bli bedre kjent med meg men også kanskje forstå mine bekymringer..

Det hele startet litt før jeg ble 18, jeg hadde akkurat flyttet sammen med min kjæreste gjennom 1,5 år og vi eide nå en egen leilighet.
Jeg valgte å kaste pilla da vi begge ønsket barn veldig sterkt..
(Jeg er nå i etter tid glad for at vi ikke ble gravide mens jeg var så ung, ikke fordi vi ikke hadde klart det, men fordi det er deilig å ha fagbrevet i boks).

2008 var jeg på første gynekolog time, her ble det tatt ultralyd og blodprøve, han mente at alt så fint ut men gav meg resept på pergotime og en henvendelse til sædprøve for samboeren min.
Denne prøven viste at det var ca 2000 av 20 000 sædceller som levde, prøverør kom opp og vi måtte velge.
Det viste seg at han hadde vært syk rett før denne prøven ble tatt og at han bommet på glasset, derfor ble det til at vi tok en ny prøve 3 mnd etter.
Denne viste at han lå godt over max på alt.
22 000 sædceller som hadde tipp topp kvalitet!

Jeg hadde nå gått på pergotime i rundt 4-6 mnd og begynte å bli lei, vi hadde prøvd i ca halvannet år.
I 2009-2010 (husker ikke helt når desverre) fikk vi en svak positiv test, jubelen sto i taket men samme dag kom "mensen", jeg var bare 3 dager over tiden tror jeg og tenker nå at dette var en kjemisk graviditet eller SA.

Tiden gikk og i November 2011 fikk jeg endelig HSG røntgen etter jeg da hadde hatt 4 innvendige ul som sa det samme, alt var bra.
HSG røntgenen var VOOOND, men viste at alt var åpen og bra hos meg.
Igjen kom prøverør opp og jeg sa som jeg alltid sa at jeg ikke ønsker prøverør, jeg har alltid følt på meg at vi SKAL klare det selv..


21 februar ble ovitrelle sprøyten satt, dette er en eggløsningsprøye.
På ul viste det et perfekt utviklet egg på 21-22mm stor så sjangsen våres skulle være bra mente gynekologen.
23. februar skal jeg ha hatt eggløsning, 36 timer etter sprøyten ble satt..

Fredag 9. mars skulle jeg hatt mensen,jeg tok graviditets test og el test, begge negative, da spottet jeg brunt og regnet med at mensen var på vei.
Spottingen fortsatte 13. var det ikke mer spotting og jeg lurte på hva som var galt.
Jeg hadde ikke blødd noen ting, ingen smerter osv slik jeg pleier.

Fra HØYRE, disse er tatt på morgen urin 3 dager etter hverandre.
Strekene er sterkere i virkeligheten og her er testene også tørre, men man ser stigningen :)
Jeg tok en test og denne var svaaaaaak positiv.
Jeg tok også en eggløsningtest som var positiv.


Dagen etter var det også en svak strek, og sterkere el test.
Dagen etter der var el testen enda sterkere men jeg tok ingen graviditets test fordi jeg var tom.
Kvalmen har vært til stede siden onsdag 7. mars forresten.

Så svak strek på CB i går som forsvant etter ca 3 minutter, og negativ RSFU (?) i dag desverre.

De symptomene jeg har hatt til nå er :
  • Kvalme fra 7. mars.
  • Hodepine.
  • Svimmelhet.
  • Tørr munn.
  • Fryser (og svetter mer).
  • Brun utflod.
  • Fyldigere bryst.
  • Tørr hud (ekstremt tørr hud).
  • Kløe.
  • IRRITASJON!!!!!
  • Lett på gråten.
Dette var da vår historie i korte trekk, det kan godt hende at jeg har glemt en del inni her men min bedre halvdel har det med å mase på meg mens jeg skriver:P

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en hilsen.