torsdag 23. februar 2012

Gynekologens mening om kjerringråd.


Jeg har jo prøvd en del kjerringråd gjennom tiden min som prøver uten at det egentlig har fungert noe særlig på meg.
Derfor hørte jeg like godt med gu`n min i går hva han mener om dette.
  • Grapefrukt juice: Det sies at om man drikker 1-2 glass om dagen fra dag 1 til eggløsning vil gjøre at det blir mer eggløsningslim.
    Min mening: Jeg har merket at jeg har mer eggløsningslim når jeg drikker dette.
    Gu`n mener: Han hadde aldri hørt om dette, og hadde ingen tro på at det skulle hjelpe mot eggløsningslim.
    Men som han sa -troen kan utrette mye-.
      
  • Pute under baken etter sex: Dette blir anbefalt for at sædcellene ikke skal renne ut etter sex.
    Min mening: Det høres logisk ut, og jeg gjør det som oftest selv uten at det har kommet spire ut av det.
    Gu`n mener: Dette har ingen ting for seg ved mindre mannen har veldig dårlige svømmere.
    Det som renner ut etter sex er sædvæsken og ikke cellene, men igjen kan troen gjøre mye.
  • Sink tbl: Det sies at sink tbl kan gjøre sæden bedre.
    Min mening: Dette er noe vi ikke har testet ut så jeg kan ikke si noe for eller i mot.
    Gu`n mener: Dette har helt klart noe for seg hvis sæd kvaliteten er dårlig.
  • Vitex: Dette skal stabilisere hormonene.
    Min mening: Dette er ikke noe jeg har testet ut.
    Gu`n mening: Dette er dokumentert flere plasser at virker, synd at det ikke selges i Norge.
  • Salvie te: Dette skal vist nok hjelpe på eggløsning.
    Min mening: Dette har jeg ikke testet ut, men jeg har drukket det for helsa sin skyld av og til.
    Gu`n mening: Dette er helt feil, hvis man drikker salvie te etter man har litt befruktet kan dette føre til abort fordi salvien har noen stoffer i seg som kan fremkalle abort.
    Det kan også virke hallusinerende i for store mengder, vær forsiktig!!!
  • Slimløsende hostesaft: Skal gjøre eggløsningslimet tynnere slik at sædcellene kan svømme bedre.
    Min mening: Dette har jeg testet ut for noen år siden, men gav opp like etter fordi det smakte forferdelig.
    Gu`n mening: Haha alt dere kvinner kan finne på, nei dette har nok ikke noe for seg. (direkte oversatt) 
 
Dette er de kjerringråda jeg kommer på i farta at vi har testet ut.
Også kommer jo ting som å unngå bastue for menn, trange boksere, trange bukser ol for at kvaliteten ikke skal bli svekket utenom.
Alt i alt mener min gynekolog at kjærringråd ikke virker i seg selv, men at troen på at noe virker kan gjøre susen.
Han sa også at han kan tro på det når det er dokumentert effekt vitenskapelig.
Har du brukt noen kjerringråd for å bli gravid?Enig eller uenig?

Jeg vet at mange har blitt gravide etter de har tatt i bruk kjerringråd som står over her, og gynekologen er nok negativ til slike ting fordi det ikke kan bevises at det virker.
Jeg velger å tro på det jeg bruker også får det heller vise seg at det ikke virker, bedre å prøve alt enn å ha noe uprøvd :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en hilsen.