lørdag 17. desember 2011

Hjemmelaget vaniljesukker.

Nå kommer det et super enkelt men fantastisk julegave tips til dere :)
Hjemmelaget vaniljesukker!
Har man først smakt dette kommer man aldri til å bruke kjøpt vaniljesukker igjen (som faktisk ikke inneholder vanilje en gang).
  • Du trenger:

  • 1 kg sukker.
  • 1-2 vaniljestenger (avhenger av hvor sterk smak du vil ha)
  • Rene lufttette glass/oppbevarings bokser.


  • Del vaniljestangen i 2, skrap ut frøa og ha alt sammen i sukkeret..
  • Jeg har vaniljestengene og innholdet oppi sukkeret i et døgn før jeg maler sukkeret og vaniljen sammen (for å få maks smak)

  • Så heller du oppi flotte glass eller bokser.
  • Og gaven er ferdig :)
Jeg har små glass så jeg får ca 4 glass på en kilo sukker.
Det vil si 4 fantastiske gaver til en billig penge..
Vaniljesukkeret er kjempe godt i bakst, kakao, dressing (til frukt feks) ol..
Alt man bruker vanlig vaniljesukker til kan man bruke dette til..
Og jeg lover, du vil ikke angre på at du laget det!
Dette blir hvertfall gaven til noen i år.
Så nå trenger jeg bare å vente til i morgen slik at jeg kan pakke de inn :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en hilsen.