mandag 5. desember 2011

App for prøvere

Jeg har jo fått sånn berømt androide telefon:D
Og det første jeg gjore var å laste ned en app som viste syklusen gjennom hele månden.
Den tar for seg alt fra når eggløsningen er, når perioden er sterkest ol..

Man kan også legge til humør, symptomer, temperatur, sex, start på syklus eller menstrasjon..

Jeg la inn dagen fra sist mens, og når vi hadde hatt sex.
Den viste helt tydelig at hvis den er riktig så har vi hvertfall truffet eggløsningen perfekt..
Nå håper jeg bare egget eller embryoet som det vel heter isåfall er friskt og overlever<3

Men igjen så tør jeg ikke håpe så mye.
Altså hodet håper og drømmer, mens kroppen min er likegyldig på en måte..

Men i dag har jeg kjent tydelige mens smerter i livmora.
Det hadde jeg ikke sist mnd på denne tiden i syklusen men jeg har hatt det før..

Derfor stoler jeg ikke på det heller..
Men jeg har en følelse av at jeg nok har mistet et par ganger før jeg har fått pos test.
Fordi noen ganger har mensen kommet opp til en uke for sent, og det har vært mer blødning.
Men igjen ingen pos test så jeg vet jo ikke..

Det er jo ganske normalt å miste så tidlig i svangerskapet.
Men hadde jeg fått positiv test først isåfall kunne jeg jo fått hjelp av legen med noen tbl som hadde fikset det slik at sjangsen for at kroppen støter fra seg fosteret er mindre..

Huff nå babler jeg og girer meg opp igjen..
At jeg aldri lærer!!!

Men det er liksom så deilig å skrive her inne..
For det er bare 2 stykker som kjenner meg jeg har gitt bloggen til.
Så til nå, og med tanke på de få leserene som er innom regner jeg med at jeg fortsatt er trygg fra familien..
Det er godt å kunne skrive akkurat det jeg ønsker et sted.
På blogg.no må jeg liksom tenke meg mer om føler jeg..

Nei jeg må slutte nå før det blir for langt, da gidder hvertfall ingen å lese;)

2 kommentarer:

  1. Den appen må du vise meg når jeg får meg ny telefon en gang.. :)

    Det er fryktelig vanskelig å klare å la vær å håpe og glede seg når det er noe en har så fryktelig lyst på! <3 husker det fra da jeg var liten(barnehåp og gleder er gjerne det som kommer nærmest skikkelige voksenhåp og gleder føler jeg) <3

    det kan jo være at du har vært gravid de gangene mensen har kommet så mye for sent, men at det har gått galt så tidlig at det ikke slår ut på en test, og at kroppen ikke støter det fra seg før det har gått noen dager.. også er det jo ganske forskjell på hvor mye hcg hormoner en produserer. Noen får jo tonnevis av hcg hormoner med en gang, mens andre begynner i det små..
    (har ikke lest så mye om hcg nivåer, men husker det er store forskjeller i det som regnes som normalt)

    Også til en annen gang, husker ikke om jeg har nevnt det før. men jeg leste en gang at det gjerne var "flest" spontanaborter i uke 8 av svangerskapet, og samtidig leste jeg et annet sted at den første hjerneaktiviteten hadde blitt registrert i uke 8.. litt godt å vite når uke 8 er over en gang(selv om det fortsatt er noen uker igjen til 12 uke) også er det jo litt tøft at hjernen allerede har begynt å "funke" så tidlig..

    Skjønner godt hva du mener om det å bare kunne skrive så og si alt uten å måtte tenke og vurdere..<3

    <3

    SvarSlett
  2. Jeg har alltid hatt på følelsen av at jeg er en av de med lavere eller tregere hcg nivå.
    Vet ikke hvorfor jeg har følt det, men har liksom alltid bare hatt det på følelsen..

    Ja det er jo litt stilig da, jeg viste faktisk ikke at de hadde målt hjerneaktiviteter så tidlig..
    Ganske utrolig hva en menneskekropp kan klare å skape<3

    Klart jeg skal vise deg appen når den tid kommer :D

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en hilsen.