onsdag 7. mars 2012

Symptomer og symptomjakt

Dag 27 og 2 dager til mensen skal komme..
Jeg har egentlig vært nokså sikker denne gangen, eller de to siste dagene hvertfall..

I forgårds ble jeg kvalm når jeg la meg, og tenkte at det var sykdom på gang.
I går ble jeg kvalm når jeg tok en slurk av pilsen til samboern min (og jeg liker jo øl!!!), og i natt ble jeg kvalm når jeg drakk et glass vann.
Idag ble jeg kvalm når vi var ute å kjørte bil, og kvalmen måtte pustes bort.

Jeg er trøtt, ikke bare litt trøtt men ufattelig trøtt.
Det har gjort vondt i den ene fuballen (isjas nerven eller hva det heter) noen netter nå, men bare når jeg slapper av, samme med smertene i lysken..

Men nå når jeg var på do var det brunt utflod.
Dette er noe jeg har hatt noen få ganger før men nå er det mange mange mnd siden ja kanskje til og med nesten et år eller mer..
Altså siden jeg ikke husker det er det LENGE siden..
Vanligvis når jeg spotter er det blodslim jeg spotter.
Ikke brunt gammelt blod på sett og vis..

Uansett, jeg er hvertfall helt sikker på at mensen kommer iløpet av morgendagen, litt rart siden jeg har fått mensen på dag 30 de 3 siste mnd hvertfall.
Men den kommer nok siden jeg har spottet..

Jeg har også hatt stikkinger eller hva jeg skal kalle det i venstre bryst, men der har jeg en fettkul fra før så jeg  innbiller meg at det er denne som må sjekkes på nytt igjen og at det er derfor det stikker av og til.
Brystvorten er sår og tør på venstre bryst men det er også det hele, ja også kløe på brystvorten..
Det som er problemet nå er jo at sår,tørr og kløende brystvorte også kan være tegn på brystkreft (jepp takk til google) så jeg hiver meg nok på telefonen til legen i morgen..

Jeg har også sovet ekstremt dårlig og lite de siste 2 nettene, så det er ikke rart jeg er trøtt egentlig.
Drukket lite har jeg sikkert gjort siden urinen lukter stramt, og pølser har vel alltid luktet kjempe mye og vondt.
At utfloden har vært tørr og klumpete (noen som sier at dette er tegn) er sikkert sopp infeksjon, kvalmen er nok sykdom og hodepinen som har kommet på kveldene er vel migrene.
For gravid er jeg ikke siden jeg spottet nå nettopp..

Vi har valgt å legge prøvingen på det minimale frem over, nå har vi liksom kommet til "veiens ende" og prøvd det som kan prøves på sett og vis hos legen, så vi tenker at vi roer ned litt nå i noen mnd før vi satser på en ovitrelle periode til..
Hvis vi orker..

Det er ikke til å stikke under en stol at vi hadde god tro denne gangen med tanke på bra egg, ovitrellen, masse masse sex og pergotime, men sånn går det av og til..
Nå kan jeg hvertfall slutte å håpe, tro og analysere alt, så får jeg hilse "velkommen" til mensen i morgen/overimorgen når den kommer..

Sånn det var en oppdatering på symptomjakten og alt slikt fra meg :)
( Hvis noen av dere har opplevd brun spotting rett før mensen men fortsatt vært gravid, eller kjenner seg igjen må dere GJERNE si i fra!!!)

3 kommentarer:

  1. Jeg har vel ikke sånn kjempemye å si ifra om ettersom jeg har blitt overraska med en positiv test..:P.. Meen, noe må jeg jo si likevel..:P
    Med Nora Sofie hadde jeg litt brun spotting hvis jeg hadde vært mye aktiv e.l., husker ikke hvordan det var før forventet mens, men jeg fikk jo omgangssyken rett før forventet mens, så var reagerte nok uansett ikke på det hvis det var noe..:P

    Kan sende deg en liten mld om du vil? Sånn angående litt annet?..

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja gjør det vennen <3 all info er bra info <3

      Slett
  2. Husker jeg var på symtomjakt. Det var utrolig slitsomt til tider. Husker når jeg ble litt uggen, så fikk jeg et kjempe håp.

    Krysser fingrene for deg, at det snart skjer noe. <3

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en hilsen.