søndag 4. mars 2012

Oppdatering, den lange ventetiden

Beklager altså, men jeg har vist glemt bort hele bloggen litt..
Ting går bedre med meg nå, eller hvertfall i dag.
Dagene er fortsatt preget av masse tanker og følelser, og nettene av mareritt, men jeg har det bedre enn jeg hadde det på mandag og tirsdag.

Nå er snart vente tiden slutt også, til søndag burde jeg vite hvordan det har gått, for sist gang fikk jeg uka på dag 30, så derfor går jeg ut i fra det denne gangen også.
Håper håper og håper at jeg er gravid denne gangen, nå begynner jo denne symptom jakten min vet dere..
Såe her kommer det;)

  • Økt utflod.
  • SINNA!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Gråter lett, VELDIG lett..
  • Stikkinger i venstre bryst fra tid til annen.
  • Stikkinger i livmoren fra tid til annen.
  • Vondt i livmoren/lysken når jeg legger meg ned å slapper av.
  • Noen anfall av kvalme, men det kommer nok av nyheten jeg fikk sist mandag.
Vel det meste her kommer nok desverre av hormonene og nyheten jeg fikk sist uke.
Noe av det kan jo også være PMS tegn osv osv.

Derfor prøver jeg å ikke håpe, men klarer det jo ikke helt heller.
Men jeg kan liksom ikke forstå at noe så lite som en sprøyte skal gjøre meg gravid etter 5 år.
En ting til jeg tenkte på i går, de som går gjennom prøverør og får ut eks 19 egg, eks 10 blir befruktet og 1 overlever og deler seg perfekt.
Det er da man forstår hvor mye som skal til.

For tenk om vi har truffet eggløsning hver gang, egget har delt seg både i 2-4-8 osv så plutselig er det kromosonfeil osv.
Slike tanker gjør at jeg blir gal.
Hva om vi aldri skal få det til å klaffe???

Jaja det var et lite tankespill fra min side, skal prøve å ikke vente så lenge før neste oppdatering.

2 kommentarer:

  1. Men du, her må jeg bare si en ting.. jeg er helt overbevist om at ut av de 19 egga, så er det ikke kun et som det kan bli et barn ut av.. Men jeg tenker nok at det heller er at det ene egget er det de tør å satse på når det kommer til prøverør. Prøverør koster jo masse penger, koster tid og ressurser, for å ikke snakke om at det må være en følelsesmessig berg og dalbane også.. Så jeg tenker at så langt det er mulig bruker de kun perfekte delt egg..

    Jeg tenker at det må være et vanskelig dilemma, ikke bare har de sikkert ikke lov til å forske noe særlig på "mindre perfekte" egg, men det må jo være en tung belastning å måtte gå i uvissheten om innsett av et egg som ikke er 100" i følge legene.. Jeg er kanskje heeelt på viddene her, men tankene mine begynner jo å rulle, hvordan var mine to egg som resulterte i Joachim og Nora Sofie? Var det helt perfekte egg, eller var det egg som legene kanskje ville ha kastet fordi de ikke var perfekte nok?..

    Nei, nå skal jeg slutte. Men jeg tenker ihvertfall at legene også gjerne vil at prøverne skal lykkes og perfekte egg er jo den beste forutsetningen.. <3
    Skjønner godt du tviler litt på sprøyten, spesielt etter så lang tid..<3 Kan ikke gjøre annet enn å håpe med dere, krysse fingrene og be..:) <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Du har nok rett i den tankegangen du har, det er nok regler for hva de kan og ikke kan sette inn også..
      Men er fustrerende å tenke på da, at det blir "kastet" så mange egg som ikke er "bra" nok, da begnner man jo å lure..

      Joachim og Nora Sofie var nok helt perfekte egg<3 det er jo to perfekte barn <3

      Slett

Legg gjerne igjen en hilsen.