onsdag 30. november 2011

Maten på mandag med kcal innhold.

Ble litt forandringer i middagsplanen i dag, så i dag hadde jeg fiskekaker, råkost salat og litt potetstappe..
Fiskekaker fra finnsbråten=90 kcal for 2 stk.
Gulrot og kålrot= 31 kcal.
Potetstappe 100 gr= 90 kcal.
Sukkerfri ketshup= ca 30kcal??
Til sammen 241 kcal (hvis hode mitt regnet riktig?)

Det lå en halv fiskekake igjen og ca 20 gram potetstappe.
Så total innholdet ble vel rundt regnet 200kcal.
Jeg deler alltid fiskekakene i 2, så jeg hadde 4 fiskekakebiter som jeg stekte i tørr teflonpanne.
Raspet gulrot og kålrot rett på tallerkenen.
Lagde potetstappen og med litt ketshup på toppen hadde jeg en topp, mettende og god middag.

Fiskekakene ble litt svidd, men det er akkurat slik jeg liker de:)
Hele greia tok under 10 minutter å lage, og holder meg mett i mange timer..
Det beste er at jeg kan ha råkostsalat til kvelden eller som snack, for jeg laget dobbelt opp, og det er jo sååå godt med litt sitron over..
* Så dette godt ut?

2 kommentarer:

  1. har faktisk latt meg inspirere av deg til å starte på'an jeg å.. Hvorfor ikke begynne med noe som gjør at jeg må tenke på litt andre ting, og som vil hjelpe på formen også..:)

    Og da syns jeg det er veldig greit at du er så flink til å dele oppskrifter og sånn å! :)

    SvarSlett
  2. Så gøy at jeg kan motivere noen også da :D
    Med å si slik motiverer du meg til å bli flinkere til å dele oppskrifter og dagsmenyer også :)
    Vinn vinn det<3

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en hilsen.